[DOWNLOAD] "Esettanulmányok" by Bertók Rózsa # Book PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Esettanulmányok
- Author : Bertók Rózsa
- Release Date : January 13, 2013
- Genre: Science & Nature,Books,
- Pages : * pages
- Size : 1827 KB
Description
Jelen kötet első része esettanulmányokat tartalmaz, melyeket a pécsi egyetem bölcsész hallgatói 2005 és 2011 között gyűjtöttek össze a Szaketikák (orvosi-, pedagógus-, üzleti etika) és a Szakmódszertan (a filozófia és az etika oktatásának módszertana) kurzusok keretében. Az Esettanulmányok hasznos segédletei a közvetett tapasztalatszerzésnek gyakorló pedagógusok, illetve a tanári pályára készülő diákok számára is. Ezek segítségével megtanulnak felkészülni és jól reagálni váratlan jövőbeli szituációkban. Egy leírt, megtörtént múltbeli eseten keresztül elgondolkodnak a megoldási lehetőségeken. A hallgatók gyűjtése általában (90%) negatív iskolai, kórházi, orvosi rendelői események leírását tartalmazza. A negatív esetek emlékezetesebbek és mélyebb sérüléseket okoznak. A több száz eset közül válogattunk és tematizáltunk, ügyeltünk arra, hogy titokban maradjanak a konkrét helyszínek, nevek, címek. Ha az Olvasó magára ismerne, az csak a jelenségek ismétlődésének bizonyítéka, s nem valóságos egyezés. Az esetek közreadásának egyik nem titkolt célja a XXI. századi magyar társadalom diagnózisának finomítása, másfelől pedig a tanárnak készülő hallgatók gondolkodási aktivitásának kikényszerítése, véleményük ki-, vagy átalakítása. A szerepek megértése, a szerepek cseréje, azok eltévesztése, eltolása egyaránt megmutatkozik a tanár-diák, tanár-tanár, tanár-szülő, orvos-beteg, orvos-orvos relációkban. A leírt esetek szerzőinek a nevét sem közöljük (ezt többen kifejezetten kérték is), mint ahogy az álláspontjukat, dilemmáikat sem, hogy ezzel ne befolyásoljuk az olvasókat véleményük kialakításában. A kötet második részében tanulmányokat közlünk, melyek hozzájárulnak az esetek többszempontú elemzéséhez, a konfliktusok történeti, irodalmi hátterének megértéséhez.
A kötet lektorált, a lektorok határontúli egyetemi kollégák, akiknek önzetlen munkáját ezúton is köszönjük. A szerzők döntő többségükben az Ethosz Tudományos Egyesület tagjai és/vagy hallgatói státuszban vannak.